Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕΙ

>> Κείμενο του Δημήτρη Νίκου για τη ζωή και την καριέρα του Michael Jackson, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Virtual Studio τον Ιανουάριο του 2006 (τεύχος 7).>> Δημοσιεύεται κατόπιν αδείας της Gravity Media ΕΠΕ, στην οποία ανήκουν τα δικαιώματα.

Γεννημένος στις 29 Αυγούστου του 1958 στο Gary της Indiana, έβδομος από τα συνολικά εννέα παιδιά της οικογένειας Jackson, o Michael μεγάλωσε μέσα σε ένα πολύ αυστηρό περιβάλλον, κάτω από το βλέμμα του δεσποτικού πατέρα του. Οι γονείς του, Joe και Katherine, εργάτες και οι δύο, ασχολούνταν και με τη μουσική από χόμπι. Ο πατέρας, μετά την εργασία του ως χειριστής γερανών, έπαιζε κιθάρα και τραγουδούσε στους Falcons, ένα blues συγκρότημα που έπαιζε σε εκδηλώσεις και μπαρ της περιοχής, ενώ η μητέρα συμμετείχε σε χορωδία.

Η μουσική, ήταν η μόνη διασκέδαση της οικογένειας στο μικρό σπίτι των δύο δωματίων και αρκετές φορές, ο πατέρας έπαιρνε την κιθάρα για να παίξει τραγούδια της εποχής, με την συνοδεία της μητέρας στο τραγούδι. Όπως ήταν φυσικό, μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, κάποια από τα παιδιά γρήγορα έδειξαν ενδιαφέρον για τη μουσική. Θέλοντας να μοιάσει στον πατέρα του, ένα από αυτά, ο Tito, έπαιρνε κρυφά την κιθάρα του Joe, μέχρι που μια μέρα σπάει κατά λάθος μια από τις χορδές. Όταν ο πατέρας το έμαθε, του ζήτησε σε έξαλλη κατάσταση να του δείξει αν πράγματι έμαθε να παίζει, για να γλιτώσει το ξύλο. Ο Joe βλέποντας το ταλέντο του, αποφάσισε να αρχίσει πρόβες μαζί του και με άλλα τρία παιδιά της οικογένειας που τραγουδούσαν καλά, δημιουργώντας ένα οικογενειακό συγκρότημα.

Ο αρκετά μικρός ακόμα Michael, ακούγοντας τις πρόβες στο σπίτι σιγοτραγουδούσε και παράλληλα, όπως θυμάται η μητέρα του, δεν έχανε ευκαιρία να χορεύει και να μιμείται τους μεγάλους τραγουδιστές της εποχής – κυρίως τον James Brown. Το ταλέντο του στο τραγούδι δεν άργησε να φανεί και λίγο καιρό μετά, σε ηλικία μόλις έξι ετών , ο Michael Jackson πήρε τη θέση του κεντρικού τραγουδιστή στο γκρουπ, που έπειτα από προτροπή ενός γείτονα της οικογένειας, πήρε το όνομα “The Jackson Five”.

Τα παιδιά άρχισαν να παίζουν και να τραγουδάνε σε τοπικά κλαμπ, σχολεία και διαγωνισμούς ταλέντων, τους περισσότερους από τους οποίους κέρδιζαν. Οι Jackson Five γρήγορα έγιναν διάσημοι και πολύ αγαπητοί, ιδιαίτερα ο Michael, που παρά την πολύ μικρή ηλικία του, τραγουδούσε και χόρευε σαν επαγγελματίας. Η φήμη τους μάλιστα, σύντομα έσπασε τα όρια της πόλης τους, φθάνοντας ακόμα και μέχρι τη Νέα Υόρκη, όπου το 1966 κερδίζουν τον πολύ σημαντικό διαγωνισμό ταλέντων “Amateur Night”, που διοργανώνονταν κάθε χρόνο στο θρυλικό θέατρο Apollo. Την επόμενη χρονιά και μετά τον θρίαμβο στο Apollo, οι Jackson Five αρχίζουν να ανοίγουν τις εμφανίσεις γνωστών ονομάτων της εποχής, όπως των Emotions και της Gladys Knight, η οποία μίλησε με τα καλύτερα λόγια γι’ αυτούς στον Berry Gordy, διευθυντή της σημαντικότερης δισκογραφικής εταιρείας μαύρης μουσικής, της Motown Records.

Στο μεταξύ όμως, ο Gordon Keith, ιδιοκτήτης μιας τοπικής ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας, της Steeltown Records, πλησιάζει τον Joe και τον πείθει να ηχογραφήσουν οι Jackson Five κάποια δικά του τραγούδια για την εταιρεία του. Ο Keith, του έδωσε μια κασέτα – demo με τα τραγούδια και μετά από κάποιες μέρες προετοιμασίας, οι Jackson Five βρίσκονται στο στούντιο της Steeltown για την πρώτη τους επαφή με την δισκογραφία. Το πρώτο τους single, με τίτλο “Big Boy” , κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1968 και έγινε αμέσως επιτυχία στα τοπικά ραδιόφωνα. Τα αδέλφια ηχογράφησαν αρκετό υλικό στη Steeltown, αλλά μετά το “Big Boy”, κυκλοφόρησε μόλις ένα ακόμη single, χωρίς τα υπόλοιπα τραγούδια να βρουν τότε το δρόμο τους – ευτυχώς οι ιστορικής αξίας ηχογραφήσεις κυκλοφόρησαν τελικά τη δεκαετία του ‘90.

Το 1968, θα μπορούσε σίγουρα να χαρακτηριστεί τυχερή τους χρονιά. Μετά την επιτυχία του “Big Boy”, ο Bobby Taylor των Vancouvers, ζητάει από τους Jackson Five να ανοίξουν μια συναυλία του στο Σικάγο και αμέσως μετά κανονίζει συνάντηση με τον Berry Gordy. Τα παιδιά πέρασαν από ακρόαση στην έδρα της Motown και ο Gordy έμεινε άφωνος βλέποντας τον τρόπο που ο Michael χόρευε και ερμήνευε τα τραγούδια. Λίγο πριν το τέλος του 1968 οι Jackson Five υπογράφουν συμβόλαιο με την Motown και στις 18 Δεκεμβρίου του επόμενου χρόνου, κυκλοφορεί το πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ τους “Diana Ross Presents The Jackson 5” .

Το όνομα της σούπερ σταρ Diana Ross, χρησιμοποιήθηκε από την Motown για να εισάγει πιο «δυνατά» τους Jackson Five και το άλμπουμ στο κοινό. Το μοναδικό single του δίσκου, το κλασσικό “I Want You Back”, κατακτά το Νο1 στην Αμερική πουλώντας περισσότερα από 2.000.000 αντίτυπα, ενώ το άλμπουμ φτάνει μέχρι το Νο5 του αμερικάνικου chart και μέχρι το Νο16 στη Βρετανία. Η επιτυχία, άνοιξε την όρεξη του Gordy, που βάζει αμέσως τα παιδιά στο στούντιο για να ετοιμάσουν το δεύτερο άλμπουμ τους, “ABC”, που κυκλοφορεί μόλις λίγους μήνες μετά, τον Μάιο του 1970.

Το “ABC” ξεπερνά σε επιτυχία το πρώτο άλμπουμ, φθάνοντας μέχρι το Νο4, ενώ και τα δύο single που αποσπάστηκαν από το δίσκο κατακτούν το Νο1, πουλώντας περισσότερα από 3.500.000 αντίτυπα το καθένα. Μέχρι το τέλος του 1970, οι Jackson Five κυκλοφορούν δύο ακόμη άλμπουμ(!), το “Third Album” τον Σεπτέμβριο και το “Christmas Album” τον Δεκέμβριο και καταγράφουν δύο ακόμα Νο1 με το “I’ll Be There” (το πιο εμπορικό single της Motown – πάνω από 4.000.000 αντίτυπα) και το “Santa Claus Is Coming To Town”, από τον χριστουγεννιάτικο δίσκο τους.

Ο Berry Gordy, είχε καταφέρει μέσα σε λίγους μήνες να κάνει τους Jackson Five το πιο δυνατό εμπορικό χαρτί της Motown. Βλέποντας όμως το κοινό αλλά και τα μέσα ενημέρωσης να δείχνουν μεγαλύτερη αδυναμία στον μικρό Michael, που είχε ήδη χαρακτηριστεί παιδί – θαύμα, ήταν σίγουρος ότι μπορούσε να προχωρήσει περισσότερο. Στα μέσα του 1971, ο Gordy προτείνει στον Joe Jackson – που ήταν πλέον επίσημα ο manager των παιδιών του – να δοκιμάσουν τον Michael και σαν σόλο καλλιτέχνη. Η ιδέα άρεσε στον Joe και ο 13χρονος Michael, παρά το πιεσμένο πρόγραμμα των ζωντανών εμφανίσεων και των συνεχών ηχογραφήσεων (οι Jackson Five κυκλοφόρησαν μέσα στο 1971 άλλα δύο άλμπουμ), μπαίνει στο στούντιο για πρώτη φορά μόνος του.

Τον Οκτώβριο, το πρώτο σόλο single του Michael Jackson με τίτλο “Got To Be There” κυκλοφορεί και σκαρφαλώνει μέχρι το Νο4 του Billboard Hot 100, ενώ τον Ιανουάριο του 1972 ακολουθεί το ολοκληρωμένο ομότιτλο άλμπουμ , που πηγαίνει στο Νο14 και γίνεται πλατινένιο. Η διορατικότητα του Berry Gordy είχε αρχίσει να δικαιώνεται, αφού όλα επιβεβαίωναν πως η πολύ σημαντική αρχή για μια επιτυχημένη σόλο καριέρα είχε γίνει.

Ο Michael Jackson στις αρχές του 1972 παίρνει τα πρώτα του βραβεία ως καλύτερος τραγουδιστής χωρίς τα αδέλφια του και το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την περιορισμένη επιτυχία που σημείωσαν τα επόμενα single των Jackson Five, έκαναν κάποιους να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν ο Michael, σύντομα θα ακολουθούσε ανεξάρτητη πορεία. Τον Μάιο, κυκλοφορεί το έβδομο άλμπουμ των Jackson Five, “Lookin' Through The Windows”, που όμως δεν καταφέρνει να σημειώσει ανάλογη επιτυχία με τα προηγούμενα και η Motown, για να καλύψει την «κοιλιά» που είχε αρχίσει να σχηματίζεται, επισπεύδει το δεύτερο σόλο άλμπουμ του Michael. Το “Ben” κυκλοφορεί τον Αύγουστο του 1972 και το ομότιτλο πρώτο single του δίσκου, που ταυτόχρονα ήταν και μουσικό θέμα μιας νεανικής ταινίας, σημειώνει τεράστια επιτυχία και γίνεται το πρώτο σόλο Νο1 single του Michael.

Η «κοιλιά» στην πορεία των δίσκων των Jackson Five συνεχίστηκε, παρά το γεγονός ότι τα αδέλφια περιοδεύουν συνεχώς σε Αμερική, Ευρώπη και πολλά άλλα μέρη του κόσμου. Το 1973 από τα δύο άλμπουμ που κυκλοφόρησαν (“Skywriter” και “Get It Together”) κανένα δεν κατάφερε να βρεθεί ανάμεσα στα 20 πρώτα του Album Chart, συμπαρασύροντας μαζί τους και το τρίτο σόλο άλμπουμ του Michael, “Music And Me”, που είχε ανάλογη τύχη. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε συζητήσεις και γκρίνιες, κυρίως σχετικά με το μουσικό ύφος του γκρουπ που παρέμενε ίδιο, παρά τη στροφή του mainstream ήχου σε πιο χορευτικές φόρμες. Ο Michael εξέφρασε στον Berry Gordy την ολοένα και αυξανόμενη επιθυμία του ιδίου αλλά και των αδελφών του, να γράψουν και να παράγουν δικά τους τραγούδια για τα επόμενα άλμπουμ, κάτι όμως που ο Gordy δεν ήθελε ούτε να ακούει.

Έχοντας πιθανόν προβλέψει ότι αυτή η απαίτηση των Jacksons για περισσότερη καλλιτεχνική ελευθερία, θα οδηγούσε τελικά σε προβλήματα, ο Berry Gordy, κατοχυρώνει το όνομα “The Jackson Five” ως ιδιοκτησία της Motown. Τον Φεβρουάριο του 1974, το συγκρότημα παίρνει μια βαθιά εμπορική «τόνωση» με το single “Dancing Machine”, προπομπό του νέου τους άλμπουμ, που χάρη στα έντονα disco στοιχεία του, πηγαίνει στο Νο2 του Hot 100. Όταν ωστόσο το άλμπουμ κυκλοφορεί, μπαίνει με το ζόρι στα 20 πρώτα, σταματώντας στο Νο16. Η κρίση στη συνεργασία του γκρουπ με την εταιρεία, είναι πλέον ολοφάνερη και με τη λήξη του συμβολαίου τους να πλησιάζει, η μετακίνηση των Jackson Five σε νέα εταιρεία φάνταζε μονόδρομος.

Τον Μάιο του 1975, μετά από ένα ακόμη άλμπουμ ως Jackson Five και το τέταρτο σόλο του Michael, “Forever Michael”, τα αδέλφια υπογράφουν τελικά συμβόλαιο με την Epic Records, αφήνοντας όμως πίσω τον έναν από αυτούς, που έχοντας παντρευτεί την κόρη του Gordy, έμεινε στη Motown για σόλο καριέρα, αλλά και το όνομά τους, που είχε κατοχυρωθεί στην εταιρεία. Την κενή θέση παίρνει ο άλλος γιος της οικογένειας, Randy και με την ονομασία “The Jacksons”, κυκλοφορούν το 1976 το πρώτο τους άλμπουμ στην Epic . Με τον πλήρη έλεγχο πλέον στα χέρια τους και με ανανεωμένο ήχο, το άλμπουμ τους επαναφέρει στο προσκήνιο, προετοιμάζοντας το έδαφος για την πολύ επιτυχημένη συνέχεια με τα άλμπουμ “Destiny” το 1978 και “Triumph” το 1980, που έδωσαν μεγάλες επιτυχίες όπως τo “Blame It On The Boogie” και το κλασσικό “Can You Feel It”.

Το άστρο του Michael όμως είχε ήδη ξεχωρίσει. Το 1978 πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική μεταφορά του μιούζικαλ «Ο Μάγος του Οζ»  πλάι στην Dianna Ross. Η παραγωγή της μουσικής της ταινίας ανήκει στον Quincy Jones και ο Michael, που ετοιμάζει ήδη το επόμενο σόλο άλμπουμ του, ζητάει από τον Jones να αναλάβει την παραγωγή. Εκείνος δέχεται και τον Αύγουστο του 1979, κυκλοφορεί το άλμπουμ “Off The Wall”,  πρώτος καρπός της ιστορικής συνεργασίας Michael Jackson και Quincy Jones. Το άλμπουμ, ένα κράμα soul μουσικής με disco και ποπ ακούσματα, χαρίζει στον Michael άλλα δύο No1 στην Αμερική (“Don’t Stop Till You Get Enough” και “Rock With You”) καταγράφοντας παγκόσμιες πωλήσεις που πρώτη φορά σημείωνε μαύρος καλλιτέχνης. Κριτικοί και κοινό αγκάλιασαν και αγάπησαν τη νέα εικόνα του ενήλικου πλέον Michael, με την ώριμη φωνή και την ακόμα πιο ενεργητική σκηνική παρουσία, σίγουρα όμως χωρίς να μπορούν να φανταστούν τι θα ακολουθούσε λίγα χρόνια μετά.

Τον Φεβρουάριο του 1981, ο Michael Jackson υπογράφει ένα νέο – ξεχωριστό από αυτό των Jacksons - συμβόλαιο με την Epic Records και κάποιους μήνες μετά, μπαίνει στο στούντιο με τον Quincy Jones για να προετοιμάσει το επόμενο άλμπουμ του. Οι ηχογραφήσεις είναι μαραθώνιες και η επιλογή των τραγουδιών δύσκολη, αφού ο Michael, θέλοντας να επιτύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, αλλάζει συνεχώς τις ενορχηστρώσεις και τα φωνητικά των τραγουδιών. Μετά από αρκετή «ταλαιπωρία», τo άλμπουμ “Thriller” κυκλοφορεί το Νοέμβριο του 1982 και την ψυχρολουσία της πρώτης εβδομάδας (νέα είσοδος στο Νο11) διαδέχονται τα ρεκόρ.

Το “Thriller” γίνεται το πρώτο άλμπουμ στην ιστορία που πηγαίνει Νο1 ταυτόχρονα σε Αμερική και Βρετανία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες κατακτά την πρώτη θέση για συνολικά 37 εβδομάδες, δημιουργώντας ένα ρεκόρ σχεδόν αδύνατον να καταρριφθεί. Εφτά από τα τραγούδια του άλμπουμ έγιναν Top Ten επιτυχίες, με το “Billie Jean” και το “Beat It” να φτάνουν μέχρι το Νο1 και φυσικά - ως γνωστόν – είναι το εμπορικότερο άλμπουμ όλων των εποχών έχοντας αγγίξει σήμερα το ασύλληπτο νούμερο των 60.000.000 αντιτύπων!

Για το “Thriller”, ο Michael γυρίζει ένα εντυπωσιακό βίντεο, σκηνοθετημένο από τον John Landis, ενώ και τα “Billie Jean” και “Beat It” συνοδεύονται από ακριβά βίντεο κλιπ – τα πρώτα βίντεο από μαύρο καλλιτέχνη που προβλήθηκαν στο MTV, σπάζοντας ένα εμπάργκο ετών. O Michael Jackson, θεωρείται ο καλλιτέχνης που όρισε τους εκφραστικούς κανόνες του σύγχρονου βίντεο κλιπ, αναβαθμίζοντάς το σε τέχνη.

Μετά από το “Thriller”, ο Michael επιστρέφει για λίγο στους Jacksons για την ηχογράφηση ενός ακόμα άλμπουμ, του “Victory” που κυκλοφόρησε το 1984 και μια αποχαιρετιστήρια περιοδεία με τα αδέλφια του στην Αμερική, που σήμανε και το ουσιαστικό τέλος του συγκροτήματος. Το 1985, ο Michael μαζί με τον Lionel Richie δημιουργούν και ηχογραφούν με τα μεγαλύτερα ονόματα της εποχής, το “We Are The World”, ένα single για την ανακούφιση των παιδιών του τρίτου κόσμου, που γίνεται αμέσως Νο1.

Ο Michael πλέον ήξερε, πως ό,τι έκανε από δω και πέρα θα συγκρίνονταν με το “Thriller” έχοντας να συναγωνιστεί στην ουσία τον ίδιο του τον εαυτό. Σχεδόν ένα χρόνο στο στούντιο, προσπαθώντας να φανούν αντάξιοι της καλής τους παράδοσης, ο Jackson με τον Quincy Jones  δημιουργούσαν ένα ακόμα άλμπουμ που θα έμενε στην ιστορία. Τον Δεκέμβριο του 1986, η RIAA απονέμει στον Michael τετραπλό πλατινένιο δίσκο για το νέο άλμπουμ του, αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του στο εμπόριο, λόγω των εξαιρετικά υψηλών παραγγελιών.

Το “Bad”, κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 1987, έχοντας ήδη καταγράψει το ρεκόρ των περισσότερων παραγγελιών και έγινε το πρώτο άλμπουμ του Michael που κάνει νέο είσοδο κατευθείαν στο Νο1 σε Αμερική και Βρετανία. Από τα εφτά συνολικά singles του “Bad” στην Αμερική, τα πέντε πηγαίνουν Νο1, δημιουργώντας ένα ακόμη ξεχωριστό ρεκόρ, ενώ θα βρεθεί στο Νο1 των πωλήσεων βίντεο με την ταινία “Moonwalker”, αλλά και των βιβλίων με την αυτοβιογραφία του. Στις 12 Σεπτεμβρίου του 1987, ξεκινάει από την Ιαπωνία και η πρώτη σόλο παγκόσμια περιοδεία του, που ονομάστηκε “Bad Tour” , που ολοκληρώθηκε μετά από 123 συναυλίες τον Ιανουάριο του 1989.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η εξέλιξη της ποπ μουσικής με την ενσωμάτωση περισσότερων R’n’B στοιχείων, έκανε τον Michael Jackson να στραφεί για πρώτη φορά μετά από δέκα και πλέον χρόνια σε νέο παραγωγό, τον Teddy Riley, για να τον βοηθήσει να δημιουργήσει ένα νέο μουσικό προφίλ. Αποτέλεσμα της συνεργασίας τους, το άλμπουμ “Dangerous” το 1991, με πρώτο single το “Black Or White” και τον Michael να κοροϊδεύει την μεγάλη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί για το λευκό του χρώμα. Single και άλμπουμ γίνονται Νο1 στα αντίστοιχα chart Ευρώπης και Αμερικής, ενώ οι πωλήσεις ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο μετά την περίφημη συνέντευξη του στην Oprah Winfrey, όπου μεταξύ άλλων μίλησε για πρώτη φορά και για την ασθένεια που επηρέασε το χρώμα του.

Το καλοκαίρι του 1992, ξεκινάει μία ακόμη μεγάλη παγκόσμια περιοδεία, που όμως θα τερματιστεί εσπευσμένα περίπου ένα χρόνο μετά, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση ενός παιδιού, που σήμαναν την έναρξη μιας πολύ κακής περιόδου τόσο προσωπικά, όσο και επαγγελματικά. Παρά τα τεράστια προβλήματα, το 1995 καταφέρνει να επιστρέψει δυναμικά στην δισκογραφία με το άλμπουμ “History” , που πηγαίνει από την πρώτη εβδομάδα στην κορυφή των πωλήσεων Αμερικής και Βρετανίας. Για το πρώτο single του άλμπουμ, το ντουέτο με την αδελφή του Janet, “Scream”, ο Michael γυρίζει το ακριβότερο βίντεο κλιπ όλων των εποχών, που κόστισε συνολικά πάνω από 7.000.000 δολάρια . Το ίδιο single έκανε την υψηλότερη νέα είσοδο στην ιστορία του Billboard Hot 100, μπαίνοντας στο Νο5, ένα ρεκόρ που κατέρριψε ο ίδιος λίγους μήνες αργότερα με το επόμενο single του, “You Are Not Alone” που έκανε νέα είσοδο στο Νο1.

Ακολουθεί άλλη μια μεγάλη παγκόσμια περιοδεία  και ένα μίνι comeback το 1997 με το άλμπουμ “Blood On The Dance Floor”, που περιείχε remix τραγουδιών του “History” και μερικά καινούργια, από τα οποία μάλιστα το ομότιτλο του cd γίνεται Νο1 στη Βρετανία. Κατά τη διάρκεια της “History Tour” ο Michael παντρεύεται τη δεύτερη σύζυγό του Debbie (το 1994 είχε παντρευτεί με την κόρη του Elvis Presley, Lisa Marie) με την οποία απέκτησαν και δύο παιδιά.

Η πιο πρόσφατη δισκογραφική δουλειά του Michael Jackson, είναι το άλμπουμ “Invincible”  που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2001 και παρά τις αμφιβολίες των κριτικών για το αν θα μπορούσε να σημειώσει επιτυχία, ο δίσκος ακολούθησε την «παράδοση» και έκανε νέα είσοδο στο Νο1 Αμερικής και Βρετανίας, πουλώντας μάλιστα συνολικά πάνω από 10.000.000 αντίτυπα. Με την επιτυχία αυτή, ο Michael κατάφερε να γίνει ο πρώτος και μόνος καλλιτέχνης, που έχει σημειώσει Νο1 επιτυχίες σε τέσσερις διαφορετικές δεκαετίες.

Από το 1969 μέχρι και σήμερα, ο Michael Jackson ως τραγουδιστής των Jackson Five, των Jacksons και ως σόλο καλλιτέχνης, έχει πουλήσει συνολικά περισσότερα από 550.000.000 άλμπουμ και singles. Το νούμερο αυτό, τον κάνει τον πιο εμπορικά επιτυχημένο καλλιτέχνη όλων των εποχών, ρεκόρ για το οποίο του έχει απονεμηθεί το βραβείο “Artist Of The Millennium” από την IFPI το 2000.