Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Ποιες είναι οι 10 αλλαγές στο νέο Λύκειο;




Ένα νέο λύκειο επιχειρεί να φτιάξει το υπουργείο Παιδείας που συζητά δέκα νέες αλλαγές.

Αυτήν τη στιγμή οι αρμόδιες επιτροπές του υπουργείου μελετούν με βάση συγκεκριμένο κόστος υλοποίησης, εάν η τελική πρόταση θα μπορεί να εφαρμοσθεί ολοκληρωτικά και με τον ίδιο τρόπο από το Κολωνάκι μέχρι και το Καστελόριζο.

Το «νέο λύκειο» θα βασιστεί στο τρίπτυχο λίγα μαθήματα, δραστικός περιορισμός της γενικής παιδείας και εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων. Το καινούργιο σχολείο ξεκινά από την Α' Λυκείου του Σεπτεμβρίου 2011 με ένα μικρό εύρος αλλαγών στα προγράμματα σπουδών, ενώ η τελική πρόταση του «νέου λυκείου» θα δοκιμαστεί πιλοτικά την ίδια περίοδο σε 150 σχολεία ανά τη χώρα.

Το Εθνικό Απολυτήριο, με κύκλους μαθημάτων όμως αυτήν τη φορά, επανέρχεται πανηγυρικά στο προσκήνιο και πάλι, 15 χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωσή του. Με προσαρμογές που δεν θα ξεπεράσουν το 20 με 40% του παλαιού σχεδίου, το Εθνικό Απολυτήριο, που θα έχει ισχύ «baccalaureate», έρχεται από το 2013-2014 να αντικαταστήσει το υφιστάμενο πλαίσιο εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Κάθε νέος που θα παίρνει το Εθνικό Απολυτήριο θα μπορεί να εισάγεται σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Θα υπάρχει εγγυημένο ποσό από το κράτος, το οποίο θα κατευθύνεται στο δημόσιο Ίδρυμα που θα τον δέχεται. Τα πανεπιστήμια θα χρηματοδοτούνται ανάλογα με τον αριθμό των φοιτητών που θα δέχονται. Ο προκαθορισμένος δε από το κράτος αριθμός εισακτέων θα καταργηθεί.

Συγκεκριμένα η Επιτροπή προτείνει σύμφωνα με την εφημερίδα Ελευθεροτυπία:

-να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας  και της Λογοτεχνίας κατά δύο ώρες

-να ενισχυθούν οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου σε τρείς ώρες την εβδομάδα

-να μειωθεί ο αριθμός των γνωστικών αντικειμένων τα οποία εντάσσονται σε ομάδες μαθημάτων ως προς το περιεχόμενό τους (πχ μαθηματικά, αρχαιογνωσία κλπ)

-να αυξηθεί ο αριθμός των μαθημάτων επιλογής και να μειωθούν τα υποχρεωτικά μαθήματα στη Β και Γ λυκείου

-να εισαχθούν δύο επίπεδα στη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή

-να εισαχθούν νέα μαθήματα μέσω της ζώνης «Τέχνη και Πολιτισμός» και μέσω «Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών» που εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου

-να αυξηθούν οι επιλογές στη διδασκαλία ξένων γλωσσών

-να εισαχθούν νέες τεχνολογίες

-να αλλάξει ριζικά το μοντέλο διδασκαλίας και να ενισχυθεί η μέθοδος της συνεργασίας

-να εισαχθεί η ερευνητική εργασία την οποία θα κάνει ο μαθητής με την βοήθεια καθηγητή-συμβούλου.